Justynka w Fundacji

1% dla Justynki



Justynka jest Podopieczną Fundacji:

Zdążyć z pomocą

Subkonto Justynki

1% dla Justynki

Dziękujemy za pomoc

Reportaż z koncertu – 26.01.2014 r

anna_wyszkoni

Wkręć się w pomaganie

Polecamy

prodeste

Poradnik autystyczny

poradnik

Napisz do nas

danutawiacek@onet.eu

Translate element

Plan terapeutyczny

KOMUNIKACJA CZYNNA WERBALNA I NIEWERBALNA
1/. Kształtowanie narracji
– ćwiczenia z planami narracji
– stosowanie wobec dziecka komunikatów deklaratywnych w życiu codziennym
2/. Kształtowanie dialogu
– ćwiczenia z planami dialogu
– stosowanie komunikatów deklaratywnych
– ćwiczenia relacyjne z elementami RDI

KOMUNIKACJA BIERNA (rozumienie)
1/. Porządkowanie słownika biernego w odniesieniu do pojęć przestrzennych,
przymiotników stopniowanych, pojęć czasowych i wskazujących zależności
między obiektami
– karty pracy
– ćwiczenia z pomocami wizualnymi (piktogramy, PSC)

ROZWÓJ SPOŁECZNY
1/. Wspieranie relacji z innymi osobami
– zabawy wymagające nawiązania kontaktu wzrokowego z drugą osobą
– zwracanie uwagi na to co druga osoba robi
– zabawy relacyjne z elementami RDI

FUNKCJONOWANIE SENSOMOTORYCZNE
1/. Poprawa sprawności manipulacyjnej palców rąk
– zabawa z masami plastycznymi
– papierem
– klockami konstrukcyjnymi
2/. Rozwój umiejętności grafomotorycznych
– rysowanie po śladzie
– łączenie kropek
– kształtowanie prawidłowego chwytu kredki
3/. Kształtowanie koordynacji wzrokowo ruchowej
– zabawy z piłką, trenowanie celności
– ćwiczenia polegające na przewlekaniu i przeplataniu
– przenoszenie materiałów sypkich i stałych za pomocą łyżek

ROZWÓJ  POZNAWCZY  I NAŚLADOWNICTWO
1/. Kształtowanie stałości ilości
– ćwiczenia poznawcze na konkretach
– karty pracy
– kształtowanie systemu pojęciowego / dot rozwoju mowy biernej/
2/. Szeregowanie
– ćwiczenia z ciągami różnego typu na materiale konkretnym
3/. Kształtowanie naśladownictwa
– ćwiczenia z zakresu kopiowania wzorów dwuwymiarowych oraz przestrzennych
– ćwiczenia z naśladownictwem odroczonym

SAMODZIELNOŚĆ  I  SAMOOBSŁUGA
– wykonywanie czynności złożonych
– stosowanie planów czynności samoobsługowych

 W domu pracuję z Justynką zgodnie z  planem terapeutycznym otrzymywanym w Poradni Prodeste: sekwencje stymulacyjne oraz sekwencje edukacyjne

  • stymulacja układu przedsionkowego
  • stymulacja dłoni
  • stymulacja wzroku
  • stymulacja stóp
  • stymulacja słuchu
  • stymulacja czucia ciała
  • stymulacja czucia twarzy
  • stymulacja układu przedsionkowego, ćwiczenia ogólnorozwojowe

Ponadto pracujemy na:

  • Piktogramach
  • Ciągach czynności, gry i zabawy – program wspomagania kompetencji komunikacyjnej dzieci
  • Historyjki obrazkowe z tekstami: Kocham mówić
  • Ćwiczenia grafomotoryczne
  • Tablica obowiązków
  • gra „Zgadnij kto to”
  • zabawy z masami plastycznymi

Prawa autorskie

Wszelkie opublikowane materiały i informacje na tej stronie stanowią własność serwisu www.pomocdlajustynki.pl (z wyłączeni cytatów i odwołań do innych autorów). Powielanie, kopiowanie lub inne wykorzystanie bez zgody właściciela serwisu jest prawnie zabronione (ustawa z dnia 4 lutego 1994r. - Dz. U. Nr 24 poz. 83 z późniejszymi zmianami).

Zapiski mamy

Zbiórka na drugi nakład książki

duze_s

Archiwum bloga

Aukcje dla Justynki

Proces terapi Justyny wspiera

Fundacja Polstat

Blogosfera “Sami Swoi”


Zaglądamy, podczytujemy i kibicujemy - czyli blogi nam bliskie

Stowarzyszenie „Spektrum”

spektrum

Centrum Rozwoju “Manus Papilio”

logo

Fu Shen Fu Foundation

Współpracuję:

dom (1)

Statystyki strony

Licznik odwiedzin: