Justynka w Fundacji

1% dla Justynki



Justynka jest Podopieczną Fundacji:

Zdążyć z pomocą

Subkonto Justynki

1% dla Justynki

Dziękujemy za pomoc

Reportaż z koncertu – 26.01.2014 r

anna_wyszkoni

Wkręć się w pomaganie

Polecamy

prodeste

Poradnik autystyczny

poradnik

Napisz do nas

danutawiacek@onet.eu

pomocdlajustynki@gmail.com

Translate element

Terapia Justynki

PIKTOGRAMY

W domu pracuję z Justynką używając piktogramów. Układamy na nich plan dnia, zabawy. Przykłady piktogramów:

W praktyce wygląda to tak:

                      

GRY

Justynka bardzo lubi grę „Zgadnij kto to”. Gra zmusza ją do słuchania, myślenia i udzielania odpowiedzi.

Gra zręcznościowa „Operacja”. Poprzez grę Justynka ćwiczy sprawność rąk.

Pracujemy także z pomocami dydaktycznymi:

Emocje – Rozpoznawanie stanów emocjonalnych na podstawie wyrazu twarzy

W pudełku znajdują się dwa zestawy kart ze zdjęciami ludzi, którzy okazują różne emocje, na przykład: radość, zadowolenie, spokój, gniew, strach, zaskoczenie, wstyd, smutek. W jednym zestawie okazywane na zdjęciach emocje zostały uchwycone w konkretnej sytuacji (np. podczas kłótni, tuż przed bolesnym zastrzykiem, w czasie radosnej zabawy czy w obliczu utraty bliskiej osoby). Emocje na zdjęciach z drugiego zestawu można z kolei odczytać tylko na podstawie wyrazu i mimiki twarzy. Na odwrotach wszystkich kart znajdują się emotikony, które w symboliczny sposób określają ukazane uczucia.

W czasie zabawy kartami dzieci mogą nazywać różne emocje i wskazywać elementy (takie jak wyraz twarzy, spojrzenie, układ warg i brwi, gesty i ruch ciała), za pomocą których można rozpoznać poszczególne stany emocjonalne u siebie i innych. Maluchy mogą zastanawiać się także, skąd biorą się emocje i czy są nam potrzebne. Ćwiczenia z kartami to także dobry wstęp do rozmowy na temat różnych sposobów wyrażania emocji.

Szeregi i relacje

Zadania zawarte w grze rozwijają pamięć, analizę i syntezę wzrokową, uczą logicznego myślenia, dostrzegania nazywanych przez przyimek relacji, które dają możliwość poprawnego pod względem fleksyjnym nazywania relacji przestrzennych. Zadania te przygotowują do nauki czytania i pisania.

SZEREGI I RELACJE – SYMULTANICZNE I SEKWENCYJNE STRATEGIE UCZENIA SIĘ
Dziecko ma za zadanie ułożyć kolejno obrazki, zwracając uwagę na relacje zachodzące między elementami.

Samogłoski i spółgłoski w wiaderku

W pierwszym wariancie gry, każdy z graczy stara się ułożyć z wylosowanych liter wyraz, który będzie zawierał tyle samogłosek, ile wskaże wcześniej rzut kostką. Wygra ten, kto będzie układał wyrazy najszybciej i najczęściej.

W drugim wariancie, gracze tworzą nowe wyrazy poprzez dokładanie wylosowanych liter do wyrazów utworzonych wcześniej na stole. Gra jest bardzo emocjonująca, zmusza do myślenia, uczy poprawnej pisowni i wzbogaca słownictwo.

HISTORYJKI OBRAZKOWO-ZDANIOWE Z PYTANIAMI     

 

Dziecko – pracując z pomocą dorosłego lub pod jego kontrolą – powinno przyjrzeć się uważnie wszystkim trzem obrazkom należącym do jednej historyjki, a następnie ułożyć je w odpowiedniej kolejności. Następnie powinno przeczytać pytania i dobrać do nich odpowiedzi. Ułożone historyjki nauczyciel może wykorzystać do ćwiczeń w czytaniu, rozwijaniu mowy czynnej, a zwłaszcza umiejętności mówienia zdaniami, opowiadania.


LITERKA DO LITERKI

„Literka do literki” to zabawka edukacyjna dla dzieci w wieku przedszkolnym. Są to również 2 warianty gry dla dzieci starszych, a nawet dla dorosłych graczy. Zabawa najmłodszych polega na tym, by do wybieranych obrazków ułożyć z liter pasujące do nich wyrazy. Jest to doskonały pretekst do poznania liter oraz nauki czytania i pisania. Gry zapewniają z kolei wiele emocji, a jednocześnie zmuszają do myślenia i są świetnym treningiem koncentracji i uwagi.

 

Zestaw Historyjki obrazkowe

Zestaw plakietek i etykietek służy do przenoszenia obrazów z rzeczywistości na obrazki, uświadamianiu dziecku, że słowo (napis) oznacza konkretną rzecz, czynność czy sytuację oraz do nauki czytania. Uczy dziecko rozumienia pytań oraz udzielania odpowiedzi. Zestaw ten służy do nauki związków czasowych (przedtem, teraz, potem). Osiągamy też czytanie całymi zdaniami (czytanie globalne) i uczymy opowiadania zdarzeń. Zestaw składa się z pięciu historyjek, każda po cztery obrazki.

Zestaw Bawi się…Czym?

Zestaw plakietek i etykietek służy do przenoszenia obrazów z rzeczywistości na obrazki, uświadamianiu dziecku, że słowo (napis) oznacza konkretną rzecz, czynność czy sytuację oraz do nauki czytania. Uczy dziecko rozumienia pytań oraz udzielania odpowiedzi. Zestaw ten służy do nauki dopasowywania małych elementów do całości, dopasowywania rzeczownika w odpowiedniej formie do obrazka, odpowiedzi na pytania: Czym się bawi?, przez podanie etykietek lub wypowiedź oraz czytanie wyrazem.

Zestaw Co myje?

Zestaw plakietek i etykietek służy do przenoszenia obrazów z rzeczywistości na obrazki, uświadamianiu dziecku, że słowo (napis) oznacza konkretną rzecz, czynność czy sytuację oraz do nauki czytania. Uczy dziecko rozumienia pytań oraz udzielania odpowiedzi. Zestaw ten słuzy do nauki odnajdywania na obrazku sytuacji przedstawionych w rzeczywistości, imitowania czynności mycia określonych części ciała lub przedmiotów na podstawie obrazka – rozumienie pytania: Co myje?, oraz udzielania odpowiedzi obrazkiem, etykietką lub słowem, do nauki czytania globalnego (całymi wyrazami), zapamiętywania zdania dwuwyrazowego.

 

Prawa autorskie

Wszelkie opublikowane materiały i informacje na tej stronie stanowią własność serwisu www.pomocdlajustynki.pl (z wyłączeni cytatów i odwołań do innych autorów). Powielanie, kopiowanie lub inne wykorzystanie bez zgody właściciela serwisu jest prawnie zabronione (ustawa z dnia 4 lutego 1994r. - Dz. U. Nr 24 poz. 83 z późniejszymi zmianami).

Zbiórka na drugi nakład książki

duze_s

Archiwum bloga

Aukcje dla Justynki

Proces terapi Justyny wspiera

Fundacja Polstat

Wspiera nas także

Stowarzyszenie Pomocy
Chorym Dzieciom

Blogosfera „Sami Swoi”


Zaglądamy, podczytujemy i kibicujemy - czyli blogi nam bliskie

Stowarzyszenie „Spektrum”

spektrum

Centrum Rozwoju „Manus Papilio”

logo

Fu Shen Fu Foundation

Skrzydlaci Aniołowie Justynki

Baca-dance

coral

Współpracuję:

dom (1)

Statystyki strony

Licznik odwiedzin: