Justynka w Fundacji

danutawiacek@onet.eu

pomocdlajustynki@gmail.com

Translate element

Karkonosze … z zeszytu Justyny:)

Dzień pierwszy.

W dniach 17-19 maja 2017 roku, uczniowie klasy IV a, IV b i V b wraz z wychowawcami i opiekunami ok godz 7.30 wyruszyli na trzydniową wycieczkę w Karkonosze, by poznać historię, zabytki oraz krajobraz Dolnego Śląska.

Pierwszego dnia w godz popołudniowych dotarliśmy do Jeleniej Góry-Sobieszowa, by tam wejść na szczyt góry Chojnik i zwiedzić Ruiny Zamku Chojnik.

DSCN6464 (2)Na wzgórzu zamku czekali na nas już starsi koledzy i koleżanki z naszej szkoły, którzy na wycieczkę wyruszyli dwa dni wcześniej. Po przywitaniu się, zrobieniu wspólnego pamiątkowego zdjęcia nasza grupa udała się zwiedzać ruiny zamku.

DSCN6469 (2)

DSCN6478 (2)DSCN6520 (2)

Na dziedzińcu mogliśmy posłuchać legend o Kunegundzie.

DSCN6502 (2)DSCN6509 (2)DSCN6505 (2)DSCN6515 (2)

Weszliśmy na wieżę widokową, skąd zobaczyliśmy panoramę Karkonoszy i Kotliny Jeleniogórskiej.

Kolejnym etapem naszej wyprawy tego dnia było zwiedzenie Parku Miniatur w Kowarach.

DSCN6530 (2)DSCN6543 (3)DSCN6551 (3)W Parku Miniatur Zabytków Dolnego Śląska mieliśmy możliwość zobaczyć obiekty reprezentujące bogactwo architektury odwzorowane w skali 1:25. Modele pałaców, klasztorów, kościołów i starówek miast dolnośląskich zostały wyeksponowane w naturalnym otoczeniu, wśród kwiatów i zieleni.

Trochę zmęczeni podróżą, i całodniowym chodzeniem z radością przyjęliśmy wiadomość, że autokar zmierza w kierunku Pensjonatu Concordia gdzie mieliśmy zakwaterowanie.DSCN6555 (2)

Po przydzieleniu pokoi, rozpakowaniu walizek, wszyscy się spotkaliśmy na obiadokolacji.

Dzień drugi.

Po śniadaniu wyruszyliśmy w kierunku Karpacza skąd udaliśmy się na długą górską wędrówkę. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Świątyni Wang.

DSCN6571 (3)DSCN6597 (2)Świątynia Wang to najważniejszy zabytek Karpacza i jedna z największych atrakcji Karkonoszy. Świątynię zbudowali w XII wieku Norwegowie w miejscowości Vang. W Karkonosze została przywieziona w 1842 r przez króla pruskiego Fryderyka Wilhelma IV. Jej konstrukcję wykonano bez użycia gwoździ. W pobliżu Świątyni Wang znajduje się punkt wyjściowy na Śnieżkę i główne szlaki karkonoskie, które były kolejnym etapem naszej wycieczki. Zwartą grupą wyruszyliśmy w kierunku Kotła Małego Stawu, który znajduje się na terenie Karkonoskiego Parku Narodowego. Pomiędzy ścianami kotła znajduje się jeziorko Mały Staw oraz schronisko Samotnia. W tym bajecznym miejscu mieliśmy czas na chwilę odpoczynku, zaś nasz klasowy i wycieczkowy fotograf zadbał by zrobić nam kilka pamiątkowych zdjęć.

DSCN6614 (2)DSCN6602 (3)DSCN6606 (3)DSCN6608 (2)DSCN6617 (3)Tędy przebiega także niebieski szlak, po którym wędrując doszliśmy do kolejnego schroniska Strzecha Akademicka. Schronisko położone jest na szlaku wiodącym na największy szczyt Karkonoszy – Śnieżkę. Tutaj podziwiając panoramę Karkonoszy mieliśmy czas na regenerację sił i posiłek.

DSCN6632 (2)Z schroniska, na początek bardzo trudną i stromą ścieżką przemieszczaliśmy się w dół w kierunku autokaru.

Ostatnim punktem wycieczki tego dnia był spacer po deptaku w Karpaczu. Tam mieliśmy czas na kupienie pamiątek. Około godz 19.00 wróciliśmy do pensjonatu na obiadokolację.

Dzień trzeci.

Po śniadaniu udaliśmy się do pokoi spakować walizki i posprzątać pokoje. Nasz przewodnik pan Wojtek miał dla nas przygotowane kolejne atrakcje. Najpierw autokar zawiózł nas do miejscowości Przesieka, gdzie spacerkiem najpierw drogą asfaltową, później leśną zmierzaliśmy w kierunku Wodospadu Podgórnej.

DSCN6643 (2)Od naszego przewodnika dowiedzieliśmy się, że Wodospad Podgórnej jest trzecim pod względem wysokości wodospadem polskich Karkonoszy.

Następnie autokar zawiózł nas do miejscowości Rudawy Janowickie, gdzie celem było wejście na Sokoliki. Niestety tego punktu wycieczki nie zaliczyłam. Z powodu bólu głowy zostałam z wycieczkowym fotografem w autokarze.

Ostatnim punktem w programie wycieczki było zobaczenie Kolorowych Jeziorek. Kolorowe Jeziorka są jednym z najpiękniejszych miejsc Rudawskiego Parku Krajobrazowego.

DSCN6660 (2)

Na tym terenie rozmieszczone są trzy jeziorka: purpurowe, błękitne i czerwone. Kolor wód jest związany z występowaniem różnych związków chemicznych.

Zmęczeni, ale zadowoleni i nieco opaleni ok godz 16.00 wyruszyliśmy w kierunku Krzyżanowic.

W drodze powrotnej do domu zaliczyliśmy „obowiązkowy” punkt wycieczek – Mc Donald. Do Krzyżanowic dojechaliśmy ok godz 20.00 gdzie czekali na nas już stęsknieni rodzice i dziadkowie.